Maiden World

Iron Maiden Forum

It is currently July 24th, 2014, 10:40 am

Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Yliarvostetuimmat hevibändit/artistit
PostPosted: December 29th, 2003, 1:29 pm 

Tämöisen topicin ajattelin lyödä tiskiin, kun ei muistaakseni vanhalla foorumillakaan tämmöistä ollut... Ja vaikka olisi ollutkin, MF on nyt kuollut ja kuopattu! Mikä on toki sääli...

Niin ja sitten itse aiheeseen eli mitkäpä hevibändit/artistit ovat mielestäsi yliarvostettuja suosioltaan ja arvostukseltaan suhteutettuna aikaansaannoksiinsa? Ei väliä, arvosteletko Black Sabbathia tai jotakin kotoisen maamme jättiläistä (tai vaikka kääpiötä), jos se vain todellakin mielestäsi on yliarvostettu.

Ja jotta keskustelu säilyisi totutun laadukkaansa, niin pistääkää muutakin kommentti kuin "Stratovarius, mielestäni - se vain on niin paska".

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 1:58 pm 

Kotimaisista ainakin tulee mieleen HIM, en vain ymmärrä miksi tämän bändin levyt menevät niin hyvin kaupaksi. Valon lauluäänestä en pidä ja musiikki on välillä melkoista puuroa.

Toinen "bändi" olisi Mamba, mutta nythän piti keskustella järkevistä bändeistä... LOL

Ulkomaisista ottaisin esimerkiksi Evanescencen. Okei, pari hyvää biisiä mutta muuten itseään toistavaa. Ei nappaa.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 3:05 pm 

Mun mielestä Slipknot on hiukan yliarvostettu. (Älkää nyt suuttuko, tää on vain mun mielipiteeni. :err: ) Koska en pidä laulajan tyylistä laulaa kappaleita. Kyllä soittajilta taitoja löytyy, sitä en rupea väittämään mutta ei vain oikein iske minuun.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 3:11 pm 

Mickey wrote:
Kotimaisista ainakin tulee mieleen HIM, en vain ymmärrä miksi tämän bändin levyt menevät niin hyvin kaupaksi. Valon lauluäänestä en pidä ja musiikki on välillä melkoista puuroa.

Samaa olen itsekin miettinyt. Johtuu varmaan hra Valosta ja hänen ulkonäöstään, onhan suurin osa HIMin ihailijoista teinityttöjä. :roll:

Piikki piikki päärynä, piikki päärynä, pyöritän, piikki piikki päärynää.

"Elämä on ihmisen parasta aikaa."
- Matti Nykänen

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 4:41 pm 

Suomalaisista Children of Bodom, Finntroll ja moonsorrow. Varsinkin Bodomin musiikki tuntuu perustuvan kitaristien taitojen esittelyyn, muuten aivan tasapaksua paskaa. Ja koko pakanamusiikkigenre on muuten vaan naurettavaa, turkki päälle ja miekka käteen, sit vedetään humppaa hevillä tatsilla... Hah kun hauskaa... :banana:

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 4:43 pm 

Sanoisin, että ainakin Rammstein on kovasti yliarvostettu. Kyllä kuulee, kun monet hehkuttavat, että kuinka hyvä bändi se on, mutta omasta mielestäni se on aika karmeata ja mitäänsanomatonta teknopopmetallia.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 4:57 pm 

Metallica. Sori faneille, mutta tätä mieltä olen. Vain kolme hyvää albumia ja muut täyttä sontaa ja myyntiluvut jotain 80 miljoona.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 5:27 pm 

asa wrote:
Ja koko pakanamusiikkigenre on muuten vaan naurettavaa

Sori kun näin tartun, mutta voisitko hieman valaista kanssalukijaa tässä kohdassa, kun aivoni eivät rekisteröi tuota käsitettä ollenkaan. Nevhööd.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 5:31 pm 

Näin yleistäen nämä Moonsorrow, Finntroll, Korpiklaani ja mitä niitä nyt olikaan... Sellaista viikinki/kalevala/soturi-meininkiä.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 6:07 pm 

Paddy wrote:
Metallica. Sori faneille, mutta tätä mieltä olen. Vain kolme hyvää albumia ja muut täyttä sontaa ja myyntiluvut jotain 80 miljoona.

Totta. Paitsi että hyviä levyjä on neljä.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 6:21 pm 

Paddy wrote:

Yhdyn tähän täysin. Pidän bändin vanhemmasta tuotannosta, mutta sekään ei ole vielä tähän mennessä kolahtanut aivan satasella tai mullistanut maailmaani. Lienee oma vikani. Jos nimenomaan tuosta suhteellisuudesta puhutaan niin mielestäni jossain määrin yliarvostettu bändi (esim. Maidenin arvosteukseen ja saavutuksiin verrattuna).

Olipa tuo epäselvästi ilmaistu.

Uusista, varsinkin pinnalla olevista bändeistä 90% on yliarvostettuja. Listaamisen jätän väliin.

I´m sorry about my bad english...

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 6:36 pm 

Paddy wrote:

Joo olen kyllä osittain tässä samaa mieltä. Heikompaan suuntaan metallica on mennyt ja rajusti.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 6:49 pm 

Paddy wrote:

Samaa mieltä, mutta ei sitä välttämättä niin yliarvostetuksi voi sanoa, kyllä isossa osassa nykypäivän metallipumpuista kuulee Metallican vaikutuksen. Onko se hyvä vaiko huono asia, se riippuu kuulijasta.

Dream Theateria pidän yliarvostettuna. Toki kaverit osaavat soittaa, ja siitä kunnioitan heitä että ovat hioneet tekniikkansa äärimmilleen. Mutta missä ovat hyvät biisit? Missä on tyylitaju musiikin suhteen? Missä on groove? Missä hyvä laulaja? Tälläisen kikkailun voi omasta mielestäni tehdä paljon paremminkin, ja onkin tehty jo vuosia sitten.

Sori DT-fanit, mutta tämä nyt vain on mielipiteeni. Mielipiteethän ovat tunnetusti kuin persereikiä, jokaisella on omansa ja toisten sellaiset haisevat. :D

Edit: Anteeksi, onhan DT:llä sittenkin yksi hyvä biisi, nimittäin Space-Dye Vest. Vähän paremmalla laulajalla se olisi to-DELLA hyvä biisi.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 7:29 pm 

Paddy wrote:

Aikalailla samaa mieltä olen. Mielestäni Metallica on tehnyt vain yhden tosissaan hyvän levyn, Ride The Lightingin. Toki Metallica on vaikuttanut moneen nykybändiin, mutta omasta mielestäni monet muut Bay area thrash bändit kuten Exodus, Testament, Dark Angel ja Death Angel ovat tehneet paljon parempia levyjä.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 29th, 2003, 8:41 pm 

Metallica on nykyään suorastaan paska.

Musta oli viimeinen hyvä levy, Kill em all, Ride the Lightning ja Master of Puppets LOISTAVIA.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next