Maiden World

Iron Maiden Forum

It is currently September 1st, 2014, 7:32 am

Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Helsingin keikka 21.12
PostPosted: December 26th, 2003, 7:14 pm 

Tänne kaikki jotka olivat Hesan keikalla niin voisitte laittaa mielipiteet siitä...Omasta mielestäni keikka oli aivan loistava, tosin vaan vähän liian lyhyt, DoD-biisit olivat poikaa ja keikan parhaimmistoa! :metal:

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 7:17 pm 

Aivan mahtava keikka ja potki tuota kesän keikkaa perseelle moninkertaisesti. Ainostaan Revelationsin olisin nyt eniten halunnut kuulla uusiksi tuolla sunnuntain keikalla, ja ehkä myös Die With Your Boots Onin... :metal:

Ja kyllä, bootleg on tuosta keikasta tiedossa. Varmistus tuli tänään emailissa. 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 7:21 pm 

Toi buutti munkin pitää saada!Onko se se soundboard-boot, josta mä luin Iron Maidenin virallisen foorumin Trading Postista?

BTW, pitäiskö meidänkin tehdä Maiden bootlegit-lanka, niinkuin Maiden Finlandissa oli?

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 7:23 pm 

Soundboard se ei ole. Se on MD:llä nauhoitettu. Kyseessä on sama äänittäjä kuin Give Me Ed Helsinki bootlegin kanssa. Ja sanoihan se että tässä DOD-bootissa on parempi äänenlaatu kuin edellisessä. 8)

Ja mitä tulee tuohon bootleg-ketjuun, niin melko samahan tuo.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 7:38 pm 

Pidin kyllä keikasta, oli minulle elämäni toinen Maiden-keikka, ja tällä kertaa melkeen eturivistä nähtynä. Fiilis-ero verrattuna edelliseen katsomoon, 314 oli mieletön, vaikka minä ja mariner silloinkin mökää ja menoa pidettiin yllä. Tosiaan, näin soundboardilla minidiskin, ja johdotettu oli yhdellä piuhalla sinne taakse. Ei ollut verkkovirroilla vaan lisäpatterikotelolla varustettu, ja elättelinkin toiveita sb-bootista. Noh, kaikkea ei voi saada. Saattoipahan tuo MD tuottaa esimerkikse Pachendalen alun efektit tjsp. :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 7:42 pm 

Itse olin alakatsomossa 111, rivi 9, paikka 104! :metal:

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 7:48 pm 

Surma wrote:
Pidin kyllä keikasta, oli minulle elämäni toinen Maiden-keikka, ja tällä kertaa melkeen eturivistä nähtynä. Fiilis-ero verrattuna edelliseen katsomoon, 314 oli mieletön, vaikka minä ja mariner silloinkin mökää ja menoa pidettiin yllä.

Kyllä! :D Tämä oli aivan mahtavaa, taidettiin olla lähes ainoat parin muun lisäksi jotka otti kaiken irti siellä perähelvetti-katsomossa.

Mutta tuo viime sunnuntain keikka nousee paremmaksi jo ihan siksi että pääsin kentälle! :metal: Perkele, enään en kyllä mene istumaan jos sedät tulevat vielä keikkailemaan.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 7:53 pm 

mariner wrote:
Kyllä! :D Tämä oli aivan mahtavaa, taidettiin olla lähes ainoat parin muun lisäksi jotka otti kaiken irti siellä perähelvetti-katsomossa.

Mutta tuo viime sunnuntain keikka nousee paremmaksi jo ihan siksi että pääsin kentälle! :metal: Perkele, enään en kyllä mene istumaan jos sedät tulevat vielä keikkailemaan.

Mäkin yritän päästä ensi kerraksi kentälle...***tanan Lippupalvelun verkkokauppa... :x

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 7:54 pm 

Late wrote:
Mäkin yritän päästä ensi kerraksi kentälle...***tanan Lippupalvelun verkkokauppa... :x

Niin... Itse menin jonottamaan Tikkurilan Prisman eteen jo 4 tuntia ennen lipunmyynnin alkua ja jonon eka olin. Kenttäpaikat oli jokseenkin varma juttu jo tuolloin. 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 7:58 pm 

Kyllä se vaan oli taas yksi tämän vuoden kohokohdista :) Tuttuja naamojakin MFF:ltä näkyi ja oli tosi fiilis. Itse konsertti oli taas sanoin kuvaamattoman mahtava. Toinen Maiden keikkani, ja meno kahta kauheampi. Settilista oli loistava, ja oli mielenkiintoista olla todistamassa Lord Of The Fliesiä Brucen kanssa. Aivan tolokuton veto. Tää on nyt lyhennetty versio postista, minkä postasin 22.12 MFF:lle. Koko paketti tiivistettynä yhteen sanaan: Täydellinen :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 7:58 pm 

Kentältä käsin tuli todistettua mainio keikka. Ei tosin tunneltaltaan noussut aivan viime kesäisen keikan tasolle. Hienoinen latauksen puuttuminen lienee osaltaan selitettävissä sillä, että bändi heitti kesäkuussa todellisen hittikiertueen; biisit olivat tunnettuja yleisön keskuudessa. Ja toisaalta olihan silloin aiemmasta keikasta myös kulunut useampi vuosi...
Mutta kaikkiaan hyvä keikka. Osoitti myös uusien biisien vahvuuden livetilanteessa.

ps. Itsekin olen myös kiinnostunut kuulemaan keikan bootista... mutta mikä on tuo maininta soundboard -bootista?

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 8:02 pm 

mikkelsonfin wrote:
ps. Itsekin olen myös kiinnostunut kuulemaan keikan bootista... mutta mikä on tuo maininta soundboard -bootista?

Niin no tuosta on kovasti juttua ollut nyt. Kun tuo Surma näki tuon minidiscin soundboardissa kiinni... Siitä lähtien on ehdoteltu jo sitä sun tätä, esim. soundboard-bootleg, nauhoittivat keikan sitä DVD:tä varten tai sitten se oli pilailu-MD jossa oli ne ääniefektit muutaman biisin introon (niinkuin toveri Surma ehti jo ehdottaa LOL ).

Mutta mulle on tulossa nyt ihan MD:llä nauhoitettu keikka, ja kyseessä on sama nauhoittaja joka teki Give Me Ed Helsinki-bootin joten ihan laadukasta äänitettä voidaan odottaa. 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 8:05 pm 

sama kiertää mulle ja ... kuhan uusi viikkko pyörähtää hyvin käyntiin...
itse pahemmin keräile muita kuin missä itse olen ollut...84 ja 90 kun löytyis niin avot :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 8:07 pm 

jarmila wrote:
sama kiertää mulle ja ... kuhan uusi viikkko pyörähtää hyvin käyntiin...
itse pahemmin keräile muita kuin missä itse olen ollut...84 ja 90 kun löytyis niin avot :)

1984 Suomen keikasta ei ole ainakaan levityksessä bootlegiä. Tai sitten tylysti kukaan ei ole nauhoittanut sitä. Mutta jos siitä olisi niin kyllä se mulla luultavasti olisi. :D 1990 Helsingin keikasta on kyllä bootleg, mutta voin sanoa että äänenlaatu on jo sieltä oikeasti huonosta päästä.

Profile  

Post subject:
PostPosted: December 26th, 2003, 8:22 pm 

Mulle toka keikka, edellisen kerran olin ollut katsastamassa Give Me Ed -kiertueella Helsingissä.

Paikka oli 304-katsomossa, joten epäröin vähän aluksi onkohan siellä fiilistä, mutta sitä sieltä löytyi vaikka muille jakaa. Lavalle oli todella hyvä näkyvyys, ja soundit olivat hyvät. Lava näytti kerrassaan upealta, rekvisiitta mm. Paschendalen aikana oli upea. Dance of Deathissä ihmettelin aluksi mikä mörkö siellä menee, mutta sehän oli Bruce upeassa viitassaan.

Settilista oli minulle ainakin erittäin mieleinen. Olisihan se voinut olla toki vähän pidempikin, mutta kyllä tälläkin pärjättiin.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next